Fotoalbum

Verslag vakantieweek Ootmarsum 2019

Zaterdag 1 juni.

Om tien uur zijn we vertrokken uit Spijkenisse richting Rozenburg om de andere vakantiegangers op te halen. Daarna richting Holten gereden. Voor de lunch onder weg kregen we nog een bekertje koffie aan geboden door het bestuur. Eva had het er maar druk mee. Na twee uur rijden kwamen we bij ons lunchrestaurant  “Bonte paard” aan. Na de lunch via een mooie route over de Holteberg naar ons “Stadshotel Ootmarsum”. Daar werden we welkom geheten en de sleutels uit- gedeeld en konden we naar onze kamer. Om 6 uur gingen we aan tafel voor het diner, dat smaakte heerlijk. Na de koffie werden de kamers opgezocht, het was een lange dag.

Zondag 2 juni

Na het ontbijt zijn we het dorp gaan bekijken. Na de lunch de bus ingestapt voor een bezoek aan  “Landgoed Singrave”. Daar hebben we het park bezichtigt. De watermolen werkte niet om dat het zondag was. Tobian, onze chauffeur, wist een leuk ijstentje. Daar zijn we naar toe gereden en hebben we allemaal een ijsje gegeten. ‘s Avonds hebben we bingo gespeeld.

Maandag 3 Juni

Vandaag gaan we naar “Emsflower”. Dat is een pot/perkplantenkwekerij  in Duitsland. Dat is een heel groot bedrijf dat over de hele wereld levert. We hebben een rondleiding door het bedrijf gehad. Dat was reuze interessant. Ze kweekten ook zelf stekjes. Alles gaat automatisch. We  hebben een lunch gehad die was uitstekend. Ook kregen we een cadeaubon en konden we in de winkel wat kopen. Na het diner hebben we spelletjes gedaan

Dinsdag 4 juni

Na het ontbijt de bus weer in om naar een aardbeienbedrijf te gaan. Daar werden we verwelkomt  met koffie en een beschuit met aardbeien. Ze lieten ons een film zien hoe dat bedrijf werkt en kregen ook een rondleiding langs de kassen. De aardbeien worden op stellingen gekweekt, zo kan je ze makkelijk plukken.

Voordat we naar de bus gingen kregen we nog ijs met aardbeien. ‘s  Avonds  hebben we met zijn allen een quiz  en bingo gedaan .

Woensdag 5 juni

Na het ontbijt gaan we de bus weer in voor een bezoek aan een kaasboerderij. Ze hebben 200 koeien en van die melk word kaas gemaakt. Na de koffie werd er een film gedraaid over het bedrijf. Na de film kregen we een rondleiding. Alles gaat automatisch, het melken en het schoonmaken van de stallen. De beesten lopen los door de stal .Na de lunches zijn we naar het stadje Borne  gereden om te winkelen in een mooi winkelcentrum. Er zijn heel wat inkopen gedaan.     Na het diner hebben we een quiz en bingo gedaan en was het weer bedtijd.

Donderdag 6 juni

Vandaag gaan we niet met de bus weg, maar gaan we na het ontbijt de markt bezoeken. Welgeteld 7 kramen. Het is een leuk dorp met nog oude geveltjes. Het was leuk om dat eens te bekijken. Na de lunch zijn we naar een glasblazer geweest, die man maakte mooie dingen en had een leuk verhaal. Na de glas- blazer hebben we nog een rondrit met een leuk treintje gemaakt. Na het diner kregen we een muziekavond. Dat was erg gezellig en gingen we voldaan naar onze kamers.

Vrijdag 7 juni.

Na het ontbijt zijn we om 10 uur vertrokken. Het is een fijne week geweest, het hotel, het eten en de verzorging was prima. Voldaan zijn we de bus ingestapt en uitgezwaaid door het personeel. In Bronckhorst hebben we de lunch buiten gehad het was lekker warm. In Leerbroek hebben we ons afscheidsdiner gehad  onder- weg  hebben we Eva bedankt voor haar goede zorgen. Eva heeft Tobian bedankt voor de fijne week met hem. Wij kunnen op een fijne week terug kijken.